اسپرت ترین خودروهای آفرودی تاریخ

اسپرت ترین خودروهای آفرودی تاریخ

– پورشه 959 :

این خودرو تنها یک خودروی اسپرت آفرودی نیست بلکه به عنوان اولین سوپر خودروی مدرن در دنیا شناخته میشود. موتور توربو شارژر , سیستم چهار چرخ متحرک یا (Four wheel drive) که وزن بسیار بالا و مقاومت بالایی در برابر فشار دارند از ویژگی های برتر این خودرو میباشد. پورشه 959 به عنوان برترین خودروهای رالی تولید کمپانی پورشه درنظر گرفته شده است.

 

 


 

2- پورشه 911 داکار :

پورشه 911 داکار با قدرت موتور 473 اسب بخار نمونه خاص GTS پورشه 911 و یکی از خوش استایل ترین رالی های این کمپانی میباشد. ظرافت های خاص در طراحی همچون افزایش سطح ارتفاع خودرو و هم چنین انتقال قدرت به چرخ های عقب در جاده های دشوار باعث شده است که این سوپر اسپرت بتواند همزمان نقش یک آفرود حرفه ای را نیز بازی کند.

 


 

3- لامبورگینی هوراکان استراتو :

بدون شک سال 2023 سال خودروهای اسپرت-آفرود میباشد, پس از شاهکار پورشه , لامبورگینی استراتو مجهز به موتور V10 شگفتی ساز شد. پروژکتورهای بزرگ و اسپرت تعبیه شده در قسمت جلویی سپر جلو , بدنه مقاوم و چرخهای سنگین از ویژگی های بارز این خودرو میباشد. رنگ سبز هوراکان نیز ابهت خاصی به آن بخشیده است.

 

 

 


 

4- مگا ترک : 

آکسیما مگا ترک در سال 1995 به بازار جهانی معرفی و عرضه شد. این خودروی فرانسوی مجهز به موتور 6 لیتر V12 مرسدس بنز میباشد.قدرت موتور آن 390 اسب بخار است. بدون شک یکی از برترین خودروهای آفرودی دهه 90 میلادی این خودرو میباشد.